اطلاعات جامع

ساخت وبلاگ

شرکت، اداره و یا محل کارمان همان خانه دوم ماست. این خانه دوم می تواند مکانی باشد برای رسیدن به سود، اشتغال زایی و ارائه خدمات مفید به جامعه. اگر صاحب یک شرکت خصوصی هستید حتما می دانید که دکوراسیون داخلی اداری نشان دهنده هویت شما است بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است. سهم عمده ای از دکوراسیون داخلی یک اداره و یا شرکت را مبلمان و یا میز و صندلی اداری یه خود اختصاص داده است. نکاتی هست که باید در هنگام خرید وسایل یک شرکت به آن توجه بسیار کرد. که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. در ابتدا نکات و ویژگی های کلی مبلمان اداری را توضیح می دهیم.

1.کیفیت و دوام بالا

2.طرح و استایل زیبا

3.ارگونومی مناسب و راحت

سه فاکتوری که در بالا گفتیم، باید علاوه بر مبلمان اداری باید در میز و صندلی اداری، میز و صندلی مدیریت نیز رعایت شود. این موارد میتواند از بروز آسیب به سلامتی کارمندان و ایجاد خستگی جلوگیری کند. استفاده از صندلی هایی با فرم نامناسب میتواند باعث ایجاد کمر درد و گردن درد و آسیب های جسمی دیگر شود. نکات جزیی دیگری نیز هستند که حتما باید رعایت شود.

- کیفیت بالا: منظوراز کیفیت همان دوام بالای صندلی و مبلمان است.

- استایل یا طراحی زیبا: استایل مبلمانی که در محل کار قرار می دهید میتواند باعث زیبایی محیط شود. این زیبایی هم در روحیه کارمندان و هم در روحیه مشتریان تاثیر مستقیم دارد. طراحان داخلی معتقدند که مبلمان اداری نشان دهنده شخصیت شرکت و یا اداره شما می باشد.

- ارگونومی مناسب: تلفیق شرایط کاری با نیاز های انسانی را ارگونومی می گویند. ارگونومی میتواند از آسیب های جسمانی در محل کار جلوگیری کند. ارگونومی بر روی تمامی قسمت های بدن از جمله ستون فقرات، پا وحتی دست ها انجام می گیرد. در یک جمله صندلی باید متناسب با فرم بدنی شخص باشد.

مواردی که ذکر شدند، ویژگی های کلی مبلمان اداری بودند. موارد جزیی دیگری نیز هستند که لازم می بینیم تا شما حتما بدانید.

- میزان ارتفاع صندلی: کارمندان ممکن است قد های مختلفی داشته باشند پس بهتر است صندلی هایی تهیه کنید که بتوانند با اهرم ارتفاع مورد نظر را تنظیم نمایند.

- پشتی صندلی: پشتی صندلی نیز باید به گونه ای باشد تا هیچ گونه آسیبی به ستون قفرات شخص وارد نکند.

- چرخ های صندلی: شاید بین دو راهی مانده باشید که نمیدانید صندلی چرخدار بگیرید یا ساده. این بستگی به چگونگی کار افراد شرکت دارد. بیشتر کارمندان دوست دارند تا بتوانند آزادانه با صندلی جا به جا شوند پس در این موقعیت بهتر است تا صندلی های چرخ دار تهیه کنید.

حتما قبل از خرید هرگونه مبلمان با مشاوران و یا طراحان دکوراسیون داخلی صحبت و مشورت کنید تا بتوانند شما را راهنمایی کرده و آگاهانه خرید کنید. این گونه شما می توانید بهترین انتخاب را برای خرید مبلمان و صندلی اداری داشته باشید.

 

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی

مبلمان اداری

دکوراسیون داخلی

اطلاعات جامع...
ما را در سایت اطلاعات جامع دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moltiman moltiman بازدید : 160 تاريخ : شنبه 27 بهمن 1397 ساعت: 20:40

پارتیشن ها ابزاری هستند که امروزه در بسیاری از شرکت های بزرگ و یا اداره ها استفاده می شود. کاربرد اصلی پارتیشن ها تفکیک و جدا سازی فضا به بخش های کوچک است. بسیاری از طراحان داخلی برای آن که زیبایی ظاهری یک محیط را دو برابر کنند از پارتیشن ها استفاده می کنند. خوشبختانه پارتیشن ها دارای رنگ بندی متنوعی هستند در نتیجه میتوان با هر محیطی و با هر نوع رنگ بندی هماهنگی ایجاد کرد. طراحان داخلی که حرفه ای تر هستند برای استفاده از پارتیشن ابتدا متراژ را بررسی میکنند سپس تصمیم می گیرند که آیا استفاده از پارتیشن ایده درستی است یا خیر. معمولا پارتیشن ها را باید در سالن ها و یا محیط های بزرگ به کار برد.

استفاده از پارتیشن مزیت های بسیاری دارد که در ادامه میخواهیم چند مورد از مهم ترین آن را برشماریم:

* سرعت در اجرا و نصب پاریشن

* قابلیت جدا سازی و انتقال به محیطی دیگر

* دارای رنگ بندی های متنوع

* مقرون به صرفه

* سهولت در تغییر چینش و تغییر مکان

* قابل استفاده به عنوان دیوار کاذب

* قابلیت نصب پرده و کرکره در پارتیشن های دو جداره

در گذشته پارتیشن ها تا سقف امتداد داشت ولی در طراحی دکوراسیون مدرن دیگر پارتیشن ها را تا سقف ادامه نمی دهند و اندکی کوتاه تر از سقف طراحی و اجرا می نمایند. به این ترتیب نور، خنکی و یا گرما به خوبی انتقال پیدا میکند. از پارتیشن ها می توان در ساخت و تمامی طراحی های دکوراسیون داخلی با هر نوع رنگ بندی استفاده می شود. یکی از کاربردی ترین موارد مصرف پارتیشن برای جلوی سرویس بهداشتی و آشپزخانه است و حتی میتوان برای پوشاندن عیوب دیوار از جمله ترک و یا فرو ریختگی استفاده کرد.


مطالب مرتبط:

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی 

مبلمان اداری

دکوراسیون داخلی

اطلاعات جامع...
ما را در سایت اطلاعات جامع دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moltiman moltiman بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 24 بهمن 1397 ساعت: 17:58

آیا تا به حال واژه "ارگونومی" را شنیده اید؟ ارگونومی مفهومی است که در طراحی دکوراسیون داخلی مخصوصا در محل کار رعایت میشود تا بتواند بر روی تمامی کارمندان و کارکنان تاثیر مثبت داشته باشد. تاثیر مثبت از نظر میزان بهره وری و کیفیت مشارکت افراد در کار ها. در ابتدا بهتر است تا با مفهوم ارگونومی آشنا شویم. اگر بخواهیم با زبان ساده تعریف کنیم، ارگونومی یعنی بتوانیم اسیب های شغلی و مشکلات جسمانی را کم کنیم و به دنبال آن سبب کاهش هزینه های درمانی شویم.

بسیاری از کارفرمایان به اصول ارگونومی توجهی نمی کنند که همین امر سبب بروز مشکلات و تاثیرات منفی بر روی کارکنان می شود. چرا که بی توجهی به برخی اصول باعث بروز کمر درد و گردن درد در افراد می شود. در اینجا می خواهیم قوانین و اصولی که مربوط به این مفهوم است را مود به مورد بررسی کنیم. نکاتی که در ادامه گفته می شود میتواند توسط هر کسی انجام گیرد.

 

1.کارکنان ابتدا به حالت طبیعی به روی صندلی خود بنشینند. پا های خود را به روی زمین بگذارند و دستان خود را نیز بر روی ران پای خود قرار دهند. اگر زمانی که شانه های خود را به عقب می برند احساس راحتی کنند، می توان نتیجه گرفت که ارگونومی صندلی مناسب است.

2.موس و کیبورد هم باید در محل مناسب قرار گیرد. بهتر است تا موس و کیبورد را 6 سانت بالا تر از پاها بگذارید.

3.مانیتور هم باید در محل و در ارتفاع مناسب قرار گیرد. برای این کار افراد باید بر روی صندلی نشسته و تکیه بدهند. اگر زمانی که دستشان را دراز می کنند به صفحه مانیتور برخورد کند پس فاصله مانیتور به درستی تنظیم شده است. روش بعدی به این شکل است که سایت گوگل را باز کنند و اگر آدرس بار گوگل دقیقا رو به رویشان باشد به این معنی است که ارتفاع به درستی تنظیم شده است.

4.تنظیم ارتفاع صندلی نیز یمی دیگر از اصول ارگونومی است. از کارکنان خود بخواهید بر روی صندلی خود بنشینند. معیار ارتفاع مناسب این است که کف پاها باید یر روی سطح زمین قرار گیرد.

 

نکاتی که در بالا ذکر شد، نکات مهمی است که در مفهوم ارگونومی در محیط کار باید بغایت شود. اما در این بین فاکتور ها و اصول دیگری نیز وجود دارد که توسط طراحان داخلی انجام می گیرد. مانند نور پردازی، رنگ و یا بافت اشیا. طراحان داخلی در خصوص نور پردازی معتقدند که بهتر است تا نور طبیعی را برای نور پردازی انتخاب کنید و میزان نور پردازی نیز به گونه ای باشد تا باعث اذیت شدن چشم افراد نشود. رنگی که برای فضای داخلی و یا برای وسایل انتخاب می شود باید به گونه ای باشد تا تاثیر مثبت بر روی روحیه کارمندان داشته باشد. بافت اشیا یا همان جنس وسایل نیز بسیار اهمیت دارد.

 

مطالب مرتبط:

مبلمان اداری

دکوراسیون داخلی

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی

اطلاعات جامع...
ما را در سایت اطلاعات جامع دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moltiman moltiman بازدید : 135 تاريخ : سه شنبه 23 بهمن 1397 ساعت: 16:35